Jill Mansell
Ineke Van Bronswijk
Head over heels
Amsterdam: Luitingh Sijthoff, 2019
352 p.
9789021024646 (paperback)

Jessie Roscoe en haar zoon Oliver wonen al 15 jaar in het rustige dorpje Upper Sisley. Dan arriveren er nieuwe buren en als Jessie merkt dat het gaat om Toby Gillespie en zijn gezin, is ze helemaal de kluts kwijt. Toby Gillespie is immers niet alleen een bekend acteur, maar ook de vader van Oliver, een feit dat Jessie voor iedereen -- Toby inclusief -- geheim heeft gehouden. Toby vindt het geweldig Jessie terug te zien en als hij Oliver leert kennen weet hij na een klein rekensommetje hoe de vork in de steel zit. De oude liefde tussen Jessie en Toby laait weer hoog op en er volgt een wervelstorm van gebeurtenissen, onverwachte wendingen en nevenwendingen. Zo wordt Savannah, Toby's dochter, verliefd op Oliver. Een onmogelijke liefde, want Oliver is haar halfbroer. Of niet? Van een vriendin van haar moeder verneemt ze immers dat het goed mogelijk is dat zij niet de dochter is van Toby, maar van een bekende politicus.

Dizzy, de zoon van Toby, voelt zich buitengesloten door al de …Lees verder
Interieurontwerpster Jessie Roscoe ontdekt tot haar ontzetting dat haar oude liefde en vader van haar zoon Oliver, de acteur Toby Gillespie, naast haar is komen wonen. Toby is verrukt haar terug te zien en een onbekende zoon te kunnen omarmen, maar Jessie stelt zich zeer terughoudend op omdat ze zijn huwelijk met de mooie en aardige Deborah niet wil verstoren. Iedereen kent iedereen in de kleine dorpsgemeenschap en geheimen zijn snel openbaar. Een flink aantal dorpsbewoners is betrokken bij alles wat zich rondom Jessie en de Gillespies afspeelt en zij worden trefzeker en met liefde beschreven. De gebeurtenissen volgen elkaar in hoog tempo op en de lezer hoeft zich geen moment te vervelen: verhoudingen, intriges, dreigbrieven, ontluikende pubers, roddelende vrouwen, zusje wordt verliefd op halfbroer etc. Een heerlijk romantisch boek, met veel warmte en humor geschreven, goed voor enkele uurtjes leesplezier.

Over Jill Mansell

Jill Mansell is een Brits schrijfster van chick literature. Haar boek Geluk in het spel bereikte in oktober 2004 nummer 1 van de Nederlandse boekenverkoop.

Voordat Jill Mansell fulltime besloot te gaan schrijven werkte zij jarenlang in een ziekenhuis in Bristol. Ze volgde een avondcursus in creatief schrijven en begon met de hand verhalen te schrijven, waarvan zij dacht dat het een goed boek zou worden. Drie van haar medecursisten en zijzelf zijn nu gepubliceerde schrijvers.

Ze woont in Bristol met haar man en kinderen.

• Fast Friends (nog niet vertaald) (1991)
  • Solo (Solo) (1992)